0 Heart It

Vad ska vi göra åt feministhetsen?

Jo men vi klär av pojkarna också (på två bilder i alla fall) så blir det ju mer jämställt! SMART!
Såhär kan en sådan bild se ut liksom
 
 
Ibland när jag har väldigt tråkigt så brukar jag gå in på en bloggportal som heter Scandalbeauties.com för att jag blir så förundrad och nyfiken på dessa kvinnor som blottar allt. Sina bröst, sina rumpor, sina kön? och till allt detta blottar de även sina känslor och tankar. Det blir mycket på en gång.
 
På denna bloggportal så är det tjejer som gillar att klä av sig lite, som bloggar. Det är absolut inget fel med det. Nakna kroppar är vackra och vi ska inte vara för rädda med att visa lite hud ibland (om man nu känner sig bekväm med det) Men detta är en portal av Män, för kvinnor att skriva och lägga upp bilder och för Män att läsa. Ja men det är ganska likt Slitz eller nån annan herrtidning, bara att kvinnorna ofta tar bilderna själva och de skriver allt själva också. Ibland lägger de upp bilder från photo shoots och då tillkommer en kort och fattig artikel om vad tjejerna gillar för sexställningar. Jag skulle gissa på att de inte får så mycket casch för detta med tanke på att de har andra jobb om sidan av bloggandet och modellandet. 
Jag anser att dessa tjejer sälger sig kort och att bloggportalen utnyttjar dem. De inte bara utnyttjar dem, de objektifierar kvinnan på ett sånt sätt att jag blir illamående. 
 
I helgen var några Scandalbeautie-tjejer på "turné" som de kallar det. Så här skriver man om eventets andra kväll på Scandalbeauties.com 
 
"På lördagen fortsatte vi vårt nya turnékoncept Kung för en dag och turen hade kommit till Västerås. Vi drog en lycklig vinnare i Fredrik Åkblom och han fick en kväll han sent kommer glömma.
 
Det blev en galen förfest med Fredrik och hans polare. Vi hann med lite för många drinkar, öl, shots och vår första fotografering av lättklädda killar (!) innan vi drog till Blue Moon Bar. Oroa er inte vi kommer inte byta inriktning på sajten men vi hoppas på mindre feministhets nu när vi faktiskt klär av killar med..."
 
Ojojojoj! Gud va duktiga ni är! Ni valde att lyssna på alla jobbiga feminister där ute och göra något som är jämställt! Ni klädde av killarna också! BRAVO! 
 
Jag kokar. 
Jag antar ju att de är ironiska i sin text, om inte så blir jag rädd för deras skull, men vore det inte skönt om män började ta feminismen på allvar? Eller snarare fler män för jag vet att det finns många där ute som faktiskt har hajjat grejen. Men detta gör mig bara arg. Det spelar ingen roll att killarna på bilden har tagit av sig tröjorna, för det är fortfarande tjejerna på bilden som man ser som ett stycke kött och en accesoar. Det är det som gör mig så jävla förbannad. Sen gör ju inte de kommande bilderna saken bättre och Scandalbeauties.com gör hela saken värre för sig själva med dessa bilder
 
Så detta är alltså jämställdhet?
 
Och detta med antar jag? 
 
Jag vet inte om det är meningen att killen ska se ut som en pimp, men i mina ögon ser han bara pervers och desperat ut. 
Jag hoppas att mannen som skrivit texten har valt ut vissa meningar för att provocera, för då har han ju faktiskt lyckats. Om inte så tycker jag synd om honom.
 
Männen i fråga tycker jag är ganska vidriga och kvinnorna tycker jag ska skärpa sig! Skulle jag sälja bilder av min nakna kropp så skulle jag inte behöva något jobb om sidan, för så mycket skulle jag kräva i pröjs. Om det nu är så härligt att få klä av sig och veta att okända killar sitter och tar på sig själva när de skådar dessa bilder, så ska de för tusan ta mer i betalt, för ens kropp är mer värd än några kronor. 
Jag måste också säga att jag tycker att det är jobbigt att skriva den här texten då jag är kluven i frågan. Jag tycker inte att det är något fel på den avklädda kroppen men jag tycker att sättet man visar den avklädda kroppen i fråga är fel. Särskilt på den avklädda kvinnans kropp. 
 
Nu ska jag andas och lugna ner mig lite.