1 Heart It

Snart åker jag "hem"

Nu har klockan passerat midnatt och det är alltså en ny dag. Det är tisdag. I övermorgon åker jag hem om man nu kan kalla det hem. Eller jo såklart att jag kan kalla det hem. Det är ju hos mamma och pappa. Hos mamma och pappa är alltid hemma. Det jag kanske menar är att Stockholm inte känns som hemma längre. De gångerna som jag varit i Stockholm de senaste halvåret så har jag hälsat på och helt plötsligt så är det där jag ska bo permanent igen. Det känns otroligt konstigt. Jag vet ju att min familj befinner sig i Skälby, men jag har liksom hittat en till familj här i Malmö och det kommer vara jävligt jobbigt att åka ifrån dem på torsdag. 
 
Igår så träffade jag min extrabror, en av mina absolut bästa vänner, Johan. 
Vi tog en fika o snickelisnackade i flera timmar. Det är så himla skönt att prata med Johan. Vi kan prata om allt och det blir aldrig konstigt eller stelt och det är det som jag kommer att sakna så himla mycket. Usch va sorgset detta blir. Hahaha sitter och nästan börjar böla. Skärp dig Jossan *släp in de fäjs*
 
En sak som jag och Johan pratade om var att vi båda längtar efter kärleken. När ska den slå oss i ansiktet som en bitch slap? Vi satt och klagade lite och tyckte synd om oss själva, men vi båda vet ju att det kommer komma med tiden. Men vi lever idag i ett samhälle där vi alltid vill ha mer. Man glömmer att se det fina man redan har. Fina vänner, en familj som älskar en och tak över huvudet. Börjar man bara tänka på allt gött som man redan
har och gläds åt det, så kommer man så småningom glömma bort saknaden och då kanske det oväntade händer. Fy fan va smart jag är. Jag orkar inte ens med mig själv. 
 
Passa er för Goda-råd-Jossan! Hon kan ta kål på er! 
 
Herre min gud. Jag tror att jag spydde lite i min egna mun ett tag där. Måste svälja."That was what she said..." 
Kul skämt Jossan. Riktigt roligt faktiskt. Tror att alla skrattar ihjäl sig.... pucko
 
 
Men som sagt dårå så väntar jag på kärleken och jag hoppas på att den som kommer slå mig på käften kommer att se ut såhär
 
Oooooj
 
Eller som en västerländsk Jesus.
 
Eller så kan denna karl få dricka kaffe i mitt kök. Och då får mamma inte smaka! Varken på kaffet eller honom!
1 Anonym:

Du mamma tar med sig egen termos när du bjuder på sockret.