0 Heart It

Politik

Jag sitter och är upprörd (igen). Har precis läst Blondinbellas blogg av nån jävla anledning. Har egentligen aldrig delat hennes åsikter men ibland hamnar jag där i alla fall. Nu har hon i alla fall skrivit om feminismen och hennes text gör mig mörkrädd och så jävla förbannad. Människan har fan ingen kolla whatsoever. Jag orkar inte ta upp så mycket av hennes text för det gör mig bara upprörd och jag skriver otroligt dåligt när jag är jättearg. Men ni kan ju läsa det själva på hennes blogg. Texten är ganska omtalad. 
 
Men en sak som Blondina bella har gjort är att hon gjort det lättare för mig i kommande val. Jag funderar starkt på att lägga min röst på FI. Jag tror att det är viktigt att partiet får lite större plats så att fler förstår vad feminismen egentligen innebär.
Det jag tycker är så jävla tråkigt är att bara för att det finns så kallade extrema feminister så tror folk att alla feministe agerar på ett sätt. Har folk tunnelseende eller? Det finns väl för satan extrema moderater och extrema socialdemokrater?! 
Inte går jag omkring och tror att alla som kallar sig för moderater är uppstoppade snobbar som bara tänker på pengar! 
Sen kan man kalla sig för feminist fast man inte röstar på FI men ändå liksom. 
Det finns så många fördomar om feminister så det är galet. Varför läser folk bara inte på lite? Det googlas på massa skit idag men att googla på något som man känner sig osäker på är allt för jobbigt eller? Istället för att anta att någonting är på ett visst sätt så kan man ju bara läsa lite fort om det. Nä för det är ju mycket roligare att söka på Miley Cyrus nya tuttbilder. 
 
Ääeeh hur tänkte du nu?
 
!!!!