0 Heart It

Pappas pannkakor

Såg just Mildas reklam där en pappa gör pannkakor åt sina barn och deras alla kompisar. 
 
Kom direkt o tänka på när mamma pluggade på södertörn o kom hem sent på kvällarna o vi var ensamma med pappa. Ibland hände det att pappa gjorde pannkakor. Världens godaste! Eller han tävlar lite med farmor o mamma också. Men bland dem godaste pannkakrona i världen i alla fall. 
 
Åååh vilka minnen! Hemma på Kirunagatan i Vällingby, stod jag på en liten pall så jag nådde upp och kunde se när pappa gjorde smeten. Sen när jag o Vicke kastade i oss pappas pannkakor så skällde pappsen på oss för att vi alltid åt med händerna. Han hade ju faktiskt lagt fram bestick. Men det var ju så mycket lättare att rulla ihop dem med händerna. Och varför använda besticken när man redan kladdat ner sig liksom?!?!
Gud va jag saknar pappas pannkakor.
 
Gud vad jag saknar pappa <3