3 Heart It

När?

Jag orkar snart inte med mig själv. Jag har inte brytt mig så mycket om min vikt som jag gör nu, sen jag var 15 år. 
Men då ville jag bara gå upp i vikt... Det vill jag inte nu om jag säger så. Jag har aldrig brytt mig om sånt här förut. Alltid varit hyffsat nöjd liksom. Klart jag haft mina komplex men inte när det gäller min vikt. Jag har ingn lust att banta heller. Nyttig mat är så inte min stil, men jag kanske borde skära ner på det onödigt onyttiga. 
Ikväll så var jag så rastlös så jag kände för en lite promenad och en cigg på det.
Promenaden blev kortare än vad jag hade tänkt. Den slutade vid Handlar'n där jag köpte en cola, en marbou á la 200 gram och en påse ostbågar. Jag skämdes så mycket att jag inte kunde titta försäljaren i ögonen när jag betalade. På vägen hem igen, så började jag näsan gråta av skam. Men det kom inga tårar. Bara ren och torr ångest. Men den ångesten hindrade mig inte från att äta upp allt när jag väl kom hem. 
Vad håller jag på med?! Jag är inte ens hungrig liksom. Jag äter för att ta bort allt annat. Att äta 200 gram choklad och titta på flera säsonger i rad av Sex and the City, får mig att glömma (ett tag) att jag är så jävla ensam. 
 
Ska jag börja träna? Kanske simma nån gång i veckan. Och ta långa prommisar. Jag har ju tid i alla fall. Men det är ju bara så svårt att komma igång. Alltid när jag går förbi träningskläderna i en butik, blir jag så himla sugen. Men springer därifrån av rädslan att faktiskt behöva göra nåt åt saken. 
 
Kan inte nån bara sparka mig i röven? Jag behöver det!
 
Ska inte säga att det är ett mål men.... DAMN!
1 Sabine:

Bruden på bilden var ju inte snygg XD fett undernärd!
Men som du sa, börja med nått lätt, att gå en promenad, tex till bussen/jobbet ist för bilen eller nått.
Köp nått nyttigt gott att äta, gör grönsaks dipp, baka nått kul halvnyttigt, när du har tråkigt, ist för att lägga dig kolla film, gå ut en runda. Småsaker att börja med sen så hittar man glöd till annat. Köp en cykel, hur msmidigt som hellst ^^

Svar: Tack för tipsen!! Jättebra ju! Jag gillar ju faktiskt grönsaker så why not liksom! Har ju en cykel men det är punk på den. Måste laga den ^^
Lejonmyggan

Känner samma! Har alltid velat gått upp i vikt sen jag var liten men nu vill jag inte det längre. Har också tagit bort det onödigt onyttiga och tar promenader 2-3 gånger i veckan :) Älskar godis och allt som hör till men nu när jag får sug köper jag vindruvor eller nyttiga nötter istället (:

Svar: Det är ju jättesmart! Frukt är ju gott! Får verkligen skärpa mig nu! Tack för peppen! :)
Lejonmyggan

3 Saga:

Fast alltså jag tänker att det är skammen som ska jobbas bort. Du har ingenting att skämmas över. Punkt. Vi bli imatade så jävla störda ideal och beteenden. Det är inte konstigt att du mår dåligt, vem som helst gör det. Ingen mår ärligt bra under den här pressen. Men lyckan finns inte i det störda beteendet eller den smala midjan, bara oärlighet och självlurendrejeri. Se coolheten i den du är, du är redan här. Så cool. Just fight them. Puss.