0 Heart It

Fikonglögg och kedjerökning

Det känns bättre att skriva brev än att plugga.
Det känns bättre att kedjeröka än att plugga.
Det smakar bättre att dricka glögg med fikonsmak än det gör att plugga.
Att plugga smakar inte så gott nånstans. Det här går inte så bra för mig. Paniken smyger sig på och ångesten får inte plats längre. Snart svämmar det över och då är det för sent. Trodde att lite julfrid i lägenheten skulle hjälpa. Icke. Trodde att ett dyrt doftljus skulle hjälpa. Icke. Och hur fan vet de att Ljusskimmer luktar såhär?! Jag blir bara förvirrad. 
 
När ångesten passerar kanten vet jag inte längre vad jag ska göra. Är det då jag kryper ihop till en boll och börjar gråta? Eller är det då jag börjar skratta nervöst och sveper den sista alkoholen jag har. Eller köper jag en limpa cigaretter och tänker; va skönt, nu behöver jag inte köpa cigg på en månad. Jag vet inte. 
 
Jag är en gnällig person som ofta säger "jag". 
Borde sluta med de bägge. Men det är ju så mörkt och jag har inga vinterskor.