1 Heart It

#Kentfest

Slarver är vad jag är. 
Har flera gånger sagt till mig själv att nu är det du Jossan som går och ordbajsar lite på bloggen, men jag har aldrig kommit så långt att jag ens suttit mig vid datorn. Det var ett bra tag sedan jag ens knappade in ett lösenord på dessa tangenter. Så idag tänkte jag att nu för det fan va nog alltså! Klart jag ska dela med mig lite av mitt så himelskt djävla intressanta liv. 
Vad har hänt den senaste tiden då? Jooooo jag har jobbat en del, varit i Turkiet, läst en bok för första gången på aplänge och igår var jag på #Kentfest ... jävligt fräscht med en hashtag. Jag är ju rätt fräsch så varför inte liksom. 
Jag ska säga er att det var något alldelses speciellt! Kent funkar bra i mina lurar men ska jag vara helt ärlig så har jag inte lyssnat så fruktansvärt mycket på dem. De gånger som de spelas mest här hemma är när pappa köpt en skiva med dem. Han är det riktiga fanet, men jag ville i alla fall gå. Det är ju bra musik och min fina Kajsa och hennes Timmie skulle ju gå! Det fanns inget som kunde hindra mig! 
 
Att gå på festival/konsert är något alldeles speciellt. Allt är så mycket bättre live. Lagom med alkohol i kroppen, fint väder och underbart sällskap skadar heller inte.
De var supermegabra på scen i allafall! Både Kent och alla andra som var där. Speciellt glad var jag för att Silvana Imam var där. Hon är så jävla grym! Klarar inte av! Hon gästade Beatrice Eli så hon körde inte så många egna låtar tyvärr men det lilla jag fick se av henne var minde blowing! Bääm! 
 
När Kent stod på scen så höll Jocke Berg ett väldigt maffigt tal. Han inledde det med att säga att det befann sig ca 25 000 personer på plats. Vilket statistiskt skulle innebära att 1000-någonting skulle rösta på Sverigedemokraterna i höst. 
Han sa att det inte fick hända, och det får det fanimig heller inte göra! Det var ett maffigt tal och mina armar knottrade till sig rejält! Efter det så spelade de låten Sverige. Ääääeh fasiken! Blir ju en gås nu igen när jag bara tänker på det! 
Publiken jublade och det gav mig hopp och det var skönt att känna att man kanske för en gångs skull inte behövde oroa sig över att kunna vara omringad av idioter. 
 
Fyfan vilken dålig mening.... Men jag pallar fan inte omformulera den. Jag ska ju nana nu.,, Jobb imorn.... TRÅKIGT!!!!!!! Fast jag har saknat mina gamlingar lite. 
 
JAJAJAJAJAJA! Jag ska väl försöka skriva lite mer framöver. Vi hoppas på att jag kan hålla det. 
 
Kent – Sverige
 
 
 
 
1 Gissa vem:

Äääääntligen! Jos e tillbaka! :D